ارتباط خواندن / نوشتن

وقتی که شاگردان یک نگاره را در ذهن خود برای کلمات پدید می اورند ، معلم آن کلمات را به شکل درستی هجی می کند و بر روی فرهنگ تصویری ( نگاره ) می نویسد که این خود آغاز حرکت به سوی مراحل اولیه شکل نوشتن است . سپس از شاگردان می خواهد جملاتی درباره ی نگاره بسازند و آن ها ، با کمک معلم ، شروع به نوشتن قطعات طولانی تری می کنند . با تکرار بیشتر ، کلماتی از جملات بر انباشت دانش شاگردان و شاید به طور طبیعی بر بانک لغات آن ها افزوده می شود . به تدریج ، که شاگردان کتاب های معاوض های بیشتر و بیشتری می خوانند ، تحلیل نحوه ی نوشتن نویسندگان دیگر را فرامیگیرندو از تدابیر به کاربرده ی این نویسندگان برای تقویت توانایی ابراز خویشتن استفاده می کنند .

بنابراین ، اصل دیگر در استفاده از الگوی نگاره کلمه ی استنتاجی این است که خواندن و نوشتن به طور طبیعی به هم پیوسته اند و آن هارا می توان همزمان یاد گرفت و بعدها هم می توان آن ها را با هم برای پیشبرد رشد فرد در استفاده ی سریع و قوی از زبان مورد استفاده قرار داد . مفاهیم ربطی مهمند .

 

ساختار 

هر چرخه الگوی نگاره کلمه ی استنتاج از تصویری بزرگ با عنوان محرک معمولی تولید کلمات و جملات استفاده می کند . معلم که با کل کلاس یا با گروه های کوچک شاگردان کار می کند ، از حرکاتی که چرخه ی PWIM   را در حمایت از شاگردان برای ساختن معلومات لغوی قرار می دهد استفاده می کند.از جمله حرکاتی چون شکل دادن و استفاده از تعمیم تحلیل آواشناسی ساختاری ، درک خواند کلمه ، عبارت ، جمله ، پاراگراف ، و سطوح متن گسترش یافته ؛ تالیف با کلمه ، جمله ، پاراگراف ، و سطوح گسترش یافته متن ؛ و مشاهده و تایید داده با استفاده از منابع مرجع ،می باشد .  

 

حرکات الگو

شاگردان در الگوی نگاره کلمه ی استنتاج ، چرخه های کاوشگری را که به طور معمول دو تا شش هفته به طول می کشد ، می سازند . توالی دروس از چرخه ی الگوی نگاره کلمه ی استنتاج با تصویر ، به طور معمول عکسی ، که محتوایش ( عناصر اصلی و جزئی ) شامل موارد بسیاری ا ست که شاگردان بتوانند با استفاده از زبان گفتن شنیدن توسعه یافته ی خود ، بیان کنند . شاگردان نگاره را بررسی می کنند و سپس از آن کلمات را بیرون می کشند .

 

خلاصه : الگوی نگاره کلمه ی استنتاج برای تدریس و یادگیری

الگوی نگاره کلمه ی استنتاج کلمه ی تدریس جهت یافته به سوی کاوشگری است که ساختارش داربست هایی برای انجام تکالیف پیچیده تر شاگردان است . امیدوار است ، موقعیت قبلی نمایش نحوه ی باشد که به معلم بتواند از الگوی نگاره کلمه ی استنتاج برای ساخت کاوشگری شاگرد در انگلیسی و نحوه ی کار آن استفاده کند . 

این الگو برنامه ی درسی چندجانبه برای آموزش به کسانی که خواندن و نوشتن را آغاز می کنند فراهم می کند . استفاده ی کامل از الگو فرصت های چندگانه ای برای آموزش روشن معلم و برا شاگرد فرصت های بسیاری ، از طریق فعالیت های استنتاجی ساختمند ، برای تکوین مفهوم ، فراهم می آورد . تمرکز توجه آن در سطوح پایه ی ابتدایی و بر شاگردان کلاس انگلیسی به عنوان زبان دوم بر توسعه ی مهارت های خواندن و نوشتن است . با این حال ، برای آموزشاطلاعاتو مفاهیم در علوم اجتماعیدر هنگام کار با شاگردان بزرگسال تر که خودشان می خوانند ، الگوی قابل استفاده ای می باشد .

 

بازتاب ها

معلم کلید سوادآموزی اشگردان بسیاری است ، کلیدی که دستیابی و فرصت فراهم می آورد . شاگردان با کلمات بیشتر در معلومات لغوی شنیداری و گفتاری ، درک بیشتری از دنیای اطراف به دست می آورند . با کلمات بیشتر در معلومات خواندن و نوشتن خود کنترل و فرصت بیشتر برای زندگی در مدرسه و بیرون آن همراه با دستیابی بیشتر به دانش و تجربه و توانایی به قوه ی بیشتر برای آموزش به خود کسب می کنند . هر چه درکشان از نحوه ی کار زبان بیشتر شود ، در تماس و شهروندی قوی تر می شوند .

 

توالی الگوی نگاره کلمه ی استنتاج برای آغاز خواندن و نوشتن

یادگیری درباره ی نشانه ها و ارتباطات ( روابط بین " امور واقعی ، " نگاره ها ، کلمات ، حروف ، جملات و پاراگراف ها )

1-  انتخاب نگاره

2-  واداشتن شاگردان در شناسایی آنچه در نگاره می بینند

3-  نامگذاری بخش های شناسایی شده نگاره . ( معلم خطی از نگاره به کلمه ترسیم می کند ، کلمه را می گوید ، کلمه را هجی می کند و به هر حرف با انگشتش و یا هر وسیله ی دیگر اشاره می کند ، کلمه را دوباره می گوید ، شاگردان کلمه را با معلمشان هجی می کنند) 

4-  خواندن / مرور نمودار نگاره کلمه ی واداشتن شاگردان به دسته بندی کلمات در گروه های متنوع . شناسایی

5-  خواندن / مرور نمودار نگاره کلمه ( گفتن ، هجی ، و گفتن ) افزودن کلمات ، در صورت تمایل ، به نمودار نگاره کلمه و به بانک های لغت

6-    واداشتن شاگردان به تفکر درباره عنوانی برای نمودار نگاره-کلمه شان. (معلم شاگردان را برای تفکر درباره "شواهد" و اطلاعات در نمودار و درباره ی آنچه که می خواهند درباره ی این اطلاعات بگویند هدایت می کند.)

7-  واداشتن شاگردان به تهیه یک جمله ، جملات، یا پاراگرافی به طور مستقیم مربوط شده به نمودار نگاره-کلمه. شاگردان می توانند مجموعه جملات تهیه شده در گروه را دسته بندی کنند. معلم قرار گرفتن جملات در یک پاراگراف خوب را الگو سازی می کند.

8-  خواندن / مرور جملات یا پاراگراف ها

 

صداها / دستور / قواعد / کاربرد

1-  شاگردان کلماتی را که چندین بار صحیح تلفظ می شود ، می شنوند و از منبع مورد مراجعه فوری برای استفاده ( نمودار نگاره کلمه ) در هنگمی که این کلمات را به معلومات لغوی دیداری خود می افزایند ، برخوردارند . معلم می تواند تقریباً در هر زمان که بخواهد هرگونه ابطه ی صدا / نشانه را مورد تایید ( معرفی یا تسلط یابی ) قرار دهد .

2-  شاگردان حروف شناسایی شده را چندین بار صحیح می شنوند و می بینند و شکل یافتن صحیح آن ها را چندین بار ملاحظه می کنند .

3-  شاگردان می شنوند که کلمات به دفعات بسیار صحیح هجی شده و در هجی درست کلمات مشارکت دارند.

4-  معلم در نوشتن عبارات ، کاربردی انگلیسی استاندارد را مورد استفاده قرار می دهند ( در صورت نیاز جملات شاگردان را اصلاح می کنند ) و از تلفظ و دستورزبان ( کاما ،حروف بزرگ ، و از این قبیل ) درست استفاده می کنند .